ontwerp: Rob Heintjes

Een sprankelende school inspectie 2017

Videobellen

Het fysieke contact moet minder. Daar zijn we ons allemaal van bewust. Toch is contact tussen school en thuis juist nu héél belangrijk. De afgelopen week hebben we ons in het team dan ook voorbereid op contact maken via Google MEET (= videobellen). Er is intern geoefend en de eerste contacten tussen leerkracht en kinderen zijn ook al gemaakt langs deze weg. In week 3 van het thuiswerken komt elke groep op bepaalde afgesproken momenten via MEET meerdere keren per week in contact met de juf of meester. In het begin om elkaar gewoon weer eens te zien en echt te spreken (i.p.v. chatten), maar ook om via deze weg opdrachten of lesinstructies te krijgen. Ook is het mogelijk dat er met MEET een 1 op 1 contact wordt gelegd om een leerling verder te helpen of samen iets te bespreken. U krijgt weer een handleiding voor het gebruik van MEET en de afspraken waar we ons aan moeten houden bij videobellen. U krijgt van de groepsleerkracht bericht wanneer en hoe laat uw kind zo’n gesprek heeft.

Thuiswerken Tips (websites)

Naast de vaste opdrachten blijkt er bij de ouders en leerlingen behoefte te zijn aan suggesties voor sites waar bruikbare leerstof is te vinden om eens wat anders of iets extra te doen. In de eerste week hebben we een brief gestuurd waarin al veel tips stonden. Op deze plek komt een lijst die we zullen blijven aanvullen. We proberen voor alle leerlingen van groep 1 t/m 8 iets te vermelden. Naast vakleerstof ook andersoortige opdrachten op het gebied van fotograferen, knutselen, muziek e.d. Ga hier naar de links met extra leerstof

Een sprankelende school inspectie 2017

ontwerp: Rob Heintjes

Thuiswerken week 3

De afgelopen week hielp het zonnetje mee om af en toe het gevoel te krijgen, dat het allemaal wel goed gaat. De medische berichtgeving is heftig en we hopen op een blijvende gezondheid voor iedereen in en om de school. Qua onderwijs hebben we niet te klagen over de inzet van het thuisfront. We kunnen als school wel van alles digitaal regelen, maar als thuis de inzet bij kinderen en ouders ontbreekt om er samen iets van te maken dan komt er minder van terecht. En dat is geenszins het geval. Ja, de leerstof is soms anders en op school met de juf of meester naast je is de begeleiding en aansturing veel directer. Je papa of mama is ook géén leerkracht en dat beseffen we ons terdege. Maar we zitten nu eenmaal samen in hetzelfde schuitje en waarschijnlijk duurt dat ook nog wel even. Sterkte allemaal! Ga hier naar de speciale ThuisFlierefluiter Ga hier naar de links met extra leerstof